Kiedy kolczyki dla dziecka ?

Nie chcę wywoływać tu burzy bo wiem jakim tematem jest kwestia przebijania uszu u małych dzieci.
Nie jestem też zwolenniczką  przebijania uszu u małych dziewczynek i uważam, że każde dziecko powinno dorosnąć do tego ważnego momentu jakim są kolczyki.
Ja swoje kolczyki miałam mając niespełna 6 lat, było to dla mnie wielkie i bardzo ważne wydarzenie które zapamiętałam do dziś.
Decyzje o chęci posiadania kolczyków podjęłam sama, nikt mnie do tego nie namawiał to było moje małe dziecięce marzenie , na które w końcu mama się zgodziła.
Byłam tak podekscytowana ,że nie pamiętam bólu przebijania.Wybrałam kolczyki, Pani zrobiła kropki i strzeliła pistoletem.Czułam się wtedy taka ”dorosła”, dumna jak paw i szczęśliwa z pierwszego małego a zarazem ważnego kroku w dorosłość.
Będąc już dorosłą ta chwila z dzieciństwa utwierdziła mnie w przekonaniu,że każde dziecko powinno decydować same o takim wydarzeniu jakim jest przebicie uszu.
Chwila ekscytacji i wielkiej radości , czas w którym mały człowiek staje się ”wielki”…

Jedne dzieci są gotowe wcześniej inne trochę później, jedno jest jednak pewne powinniśmy uświadomić dziecko, że podczas przebijania  uszów będzie boleć.Dziecko to mały człowiek, który powinien być  świadomy tego co będzie go czekać.
11139685_915825055126315_1560626533_n
Nicola pierwszy raz wspomniała coś o kolczykach mając nie całe 4 lata, ale kiedy uświadomiłam ją,że to boli jak to wszystko wygląda- zrezygnowała.
Kolejny taki moment przyszedł nie dawno , Nicola obudziła się i nagle powiedziała ,że chce mieć kolczyki.Przypomniałam jej delikatnie, czy wie o tym ,że to będzie bolało , odpowiedziała ,że wie i że chce mieć.
Męczenia o kolczyki nie było końca.Miałam też nadzieję ,ze zapomni ale nie tym razem !
Zabrałam ją do sklepu w którym przekłuwają uszy, obejrzała kolczyki i delikatnie przypomniałam znów,że to będzie bolało.Świadoma tego co ją czeka już nie chciała się wycofać, a ja wiedziałam że w końcu nadszedł ten dzień( przyznam szczerze,że ja chyba bardziej się denerwowałam niż ona).
Oczywiście nie tak od razu przebiłyśmy te uszy, jeszcze zahaczyłyśmy o kilka sklepów w których tylko słyszałam no chodź już chce kolczyki!
W końcu i ja musiałam się przełamać!
W sklepie Pani nam doradziła , żeby pierwsze kolczyki wybrać ze złota, i zrezygnować ze stali chirurgicznej ponieważ często uczula a uszy wtedy się źle goją.I tu miała racje mając porównanie na innych dzieciach stal vs złoto , jest ogromna różnica.
Uszy nie ropieją, nie są spuchnięte i duuuużo szybciej się goją.
Kiedy Nicola wybierała kolczyki ja wypełniałam papiery , a Pani tłumaczyła mi o zasadach higieny i o tym , że przekłuwanie będzie sterylne i bezpieczne( a steryloność jest bardzo ważna !)
Pani zaproponowała również ,że razem z koleżanką mogą przekłuć dwoje uszu jednocześnie.
Oczywiście nie zgodziłam się na to, co jeśli byłby to większy stres? itp
Później rysowanie kropeczek , strzał i gotowe.
Po pierwszym uchu Pani chwilkę odczekała bo Nicola  przestraszyła się strzału , ale po chwili była już gotowa na drugie ucho. Szczęśliwa i dumna jak paw , kiedy szła przez ulice z głową podniesioną do góry żeby wszyscy widzieli , że ma kolczyki, a w domu stanie ciągłe przed lustrem i mówienie o Wooooow piękne 🙂
I wiem jedno , Nicola na pewno zapamięta tą chwile na długo ,a może nawet na zawsze

Dlatego właśnie jestem na NIE robienia kolczyków ”na siłe” dzieciom.

Kiedy już nasza pociecha świadomie zdecyduje się na kolczyki pamiętajmy że:
– najlepszą porą na kolczyki jest wiosna,bądź późne lato -wtedy dzieci nie chodzą w czapkach  nie bawią się w piaskownicy czy nie pływają w basenach.
-najlepiej przekłuwać uszy pistoletem jest szybsze od igły i mniej stresujące.
-zwróćmy uwagę czy osoba która przekłuwa uszy zdezynfekowała wszystko , umyła ręce , założyła nowe rękawiczki itp
-po przekłuciu trzeba przemywać uszy specjalnym płynem przez 6 tygodni i przekręcać kolczyki ,żeby się nie zrosły ze skórą.
Mam nadzieję ,że nic nie pominęłam.

A Wasze dzieci mają już kolczyki?
Zdecydowałyście za nie , a może decyzje pozostawiłyście dzieciom?
A może pamiętacie kiedy miałyście swoje pierwsze kolczyki ?
Koniecznie podzielcie się w komentarzach

P.S życze Wam przyjemnego budowania wspomnień Waszych dzieci !

2 thoughts on “Kiedy kolczyki dla dziecka ?

  1. Nie pamiętam ile miałam lat, ale wiem, że bardzo byłam mała, a teraz jestem dorosła (daaawno to byyło). Mama mnie spytała, a ja powiedziałam, że tak, chciałabym. Nie żałuję.

Dziękujemy za każdy komentarz

